Gruppträning

Spinning

Effektiv och skonsam konditions- och förbränningsträning på cykel. Du kör efter egen förmåga. 

Spinning Activio

Spinning med pulsmätning. Alla har sitt eget pulsband och instruktören bygger sitt pass kring olika % av maxpuls och du kan lätt se att du ligger på rätt nivå på en mätare som visas på en duk på väggen. Träningen fungerar lika bra för alla, activio är alltid individanpassat.

Spinning Activio LO

Ett spinningpass där du ligger i en låg till medelintensiv intensitet under hela passet. Fokus blir mer träningen av uthålligheten i muskelns arbeten under en längre tid. Passar alla från nybörjare till erfaren spinnare.

Spinning Activio HI

Högintensiv spinning där vi jobbar i intervallform för att träna vårt hjärta optimalt.  Instruktören guidar dig i vilken zon du ska ligga i för tillfället och strävar efter att du ska få så mycket tid i högsta pulszonen (90-95% av maxpuls) som möjligt på ett roligt och inspirerande sätt. En mycket effektiv konditionsträning som passar bäst för dig som provat spinning förut.

Core

Under 30 minuter jobbar vi på golvet med styrkeövningar för både mage och rygg.

EasyLine cirkelträning

Detta kan du och dina vänner köra när som helst.

Du tränar koncentriskt i varje maskin. Du jobbar i ca 30 sekunder på varje maskin och efter nio stationer har du tränat igenom hela kroppen. Ett varv tar 5-10 minuter och vi rekommenderar följande för att få en bra genomkörare:

Varv 1: Kör lugnt igenom kroppen Varv 2: Ta i lite mer Varv 3: Ge allt Du har!

Maskinen ger tillbaka mer motstånd ju mer du tar i. Om Du inte svettas och är slut efter varv 3 har du inte gett allt!

Kör bara 1 varv, 2 varv eller hur många du vill.. och orkar..

Men kom ihåg – enklare träning finns inte. Du behöver inte ställa in vare sig vikter eller sitsar och det är nästan omöjligt att göra fel!

 

Yinyoga

Yinyoga
Yinyoga kan enkelt beskrivas som en passiv stretch, utförda i stillhet och medveten närvaro. Varje position hålls i 3-5 minuter vilket ger oss utrymme att lugna sinnet. I yinyogan vill vi komma åt kroppens fascia, bindväv, istället för musklerna. Effektivt för dig som önskar få bättre rörlighet i kroppen. .

Kundaliniyoga

Ett pass för dig som vill ha ett lugnare och mer meditativt tempo i din träning. Enkla och effektiva tekniker. Kundaliniyoga består av kroppsställningar, rörelsemönster, andningstekniker, avslappning och meditation. Lätta rörelser som ger kraft och energi.
Passar både nybörjare och erfarna yogautövare. 60 min.

Yoga- Styrka/Rörlighet/Fokus

En klass där du ges möjlighet att fokusera på rörelse, styrka och fokus. Vi arbetar i ett flöde av
olika positioner/asanas där du kommer att utmanas i de olika fokus områdena. Avslutningen på
passet ges tid för träning/avslappning för kropp och sinnen.

Tabata

Ett intensivt pass med självförsvarsinspirerade övningar i Tabata-form. Tabata innebär korta intensiva träningsperioder med korta pauser emellan. Ett roligt pass med mycket variation.

Crosstraining

Varierande funktionell träning med övningar som utförs med hög intensitet. Kondition, uthållighet, styrka, snabbhet, explosivitet, smidighet, rörlighet, koordination och balans är fysiska färdigheter vi jobbar med på olika stationer i en cirkel.

Pump/Styrka

Styrkepass för hela kroppen. Vi använder oss av vikter, bräda samt egen kroppsvikt för att få en utmanande träning. Passet är uppbyggt på så sätt att du kan välja din egen svårighetsgrad vilket gör att pump/styrka passar alla.

Step/Styrka

Step/styrka är intervallträning , där vi kombinerar styrka och kondition. Vi använder oss av stepbräda samt skivstång. Ett fartfyllt och garanterat svettigt pass där vi går igenom hela kroppen.