Gruppträning

Spinning

Effektiv och skonsam konditions- och förbränningsträning på cykel. Du kör efter egen förmåga. 

Spinning Activio

Spinning med pulsmätning. Alla har sitt eget pulsband och instruktören bygger sitt pass kring olika % av maxpuls och du kan lätt se att du ligger på rätt nivå på en mätare som visas på en duk på väggen. Träningen fungerar lika bra för alla, activio är alltid individanpassat.

Core

Under 30 minuter jobbar vi på golvet med styrkeövningar för både mage och rygg.

EasyLine cirkelträning

Detta kan du och dina vänner köra när som helst.

Du tränar koncentriskt i varje maskin. Du jobbar i ca 30 sekunder på varje maskin och efter nio stationer har du tränat igenom hela kroppen. Ett varv tar 5-10 minuter och vi rekommenderar följande för att få en bra genomkörare:

Varv 1: Kör lugnt igenom kroppen Varv 2: Ta i lite mer Varv 3: Ge allt Du har!

Maskinen ger tillbaka mer motstånd ju mer du tar i. Om Du inte svettas och är slut efter varv 3 har du inte gett allt!

Kör bara 1 varv, 2 varv eller hur många du vill.. och orkar..

Men kom ihåg – enklare träning finns inte. Du behöver inte ställa in vare sig vikter eller sitsar och det är nästan omöjligt att göra fel!

 

Flex

Med hjälp av sköna rörelser ökar vi rörligheten där det behövs mest, som kring datorstela axlar, ryggar och höfter. Vi är i rörelse hela passet. Passar dig som inte gillar yoga, eller känner dig för stel för yoga, men ändå vill jobba på rörligheten.

Yoga

En klass där du ges möjlighet att fokusera på rörelse, styrka och fokus. Vi arbetar i ett flöde av
olika positioner/asanas där du kommer att utmanas i de olika fokus områdena. Avslutningen på
passet ges tid för träning/avslappning för kropp och sinnen.

Funktionell träning

Varierande funktionell träning med övningar som utförs med hög intensitet. Kondition, uthållighet, styrka, snabbhet, explosivitet, smidighet, rörlighet, koordination och balans är fysiska färdigheter vi jobbar med på olika stationer i en cirkel.

Pump/Styrka

Styrkepass för hela kroppen. Vi använder oss av vikter, bräda samt egen kroppsvikt för att få en utmanande träning. Passet är uppbyggt på så sätt att du kan välja din egen svårighetsgrad vilket gör att pump/styrka passar alla.

Step basic intervall

Step basic intervall är ett kombinerat kondition/styrke pass där vi med stepbrädan som redskap tränar konditonsdelen i basic övningar som är tillämpade för nybörjare. Med fria vikter och skivstång kör vi styrkan i en genomgång av de stora musklelgrupperna, allt detta i en 55 minuter intervallträning.

Zumba

Zumba är passet för dig som gillar träning som inte känns som träning. Här jobbar du på din kondition, balans och flexibilitet samtidigt som du får en härlig tid på dansgolvet. Med enkla koreografier som alla kan hänga med i dansar når vi alla muskelgrupper på ett skonsamt och roligt sätt.